• Domů
  • Blog
  • YouTube přiřadí reklamy ke všem videím. Proč?
YouTube přiřadí reklamy ke všem videím. Proč?

YouTube přiřadí reklamy ke všem videím. Proč?

  • 30. 11. 2020
  • Ostatní

YouTube představuje silnou platformu spadající pod vlastnictví Googlu. Je taktéž nutné zmínit, že se stále na YouTube nachází velké množství uživatelů, čímž tvůrcům umožňuje se zviditelnit, proslavit a prostřednictvím reklam si také přijít k hezkému výdělku. Doposud se reklamy zobrazovaly jen u některých videí, nyní budou téměř všude. Co k danému kroku giganta vedlo?

Partnerský program

Veškerá monetizace videí doposud probíhala tím způsobem, že z reklam těžili jak tvůrci, tak samotný YouTube. Vše spočívalo v aktivaci partnerského programu (PPY), což je možné pouze za určitých podmínek. Požádat o zařazení do něj totiž mohou pouze tvůrci, kteří za posledních 12 měsíců dosáhli minimálně 4000 hodin zhlédnutí a mají více než 1000 odběratelů. Nyní síť mění pravidla tak, aby mohl vydělávat i gigant sám. Změna pak ovlivní zejména menší tvůrce, kteří do zmíněného programu nepatří.

Všude samá reklama…

V praxi to znamená, že provozovatelé budou moci vložit reklamu do jakéhokoliv videa, které nespadá pod partnerský program, přičemž jejich tvůrci z nich neuvidí ani korunu – veškerý zisk poputuje do kapsy sociální sítě. Výjimkou zůstanou pouze příspěvky obsahující citlivá témata, jako jsou politika, náboženství, alkohol či hazard. Toto rozhodnutí naštvalo poměrně velkou skupinu lidí, kteří si nyní stěžují na ostatních sociálních sítích, kde takovéto chování označují za nemorální a nesprávné. Někteří dokonce chtějí založit odbory na obranu malých autorů.

Druhá strana mince

Nic se neděje bezdůvodně, a tak i tento krok má svoji příčinu. Samozřejmě, že zvýšení tržeb zde sehrálo svoji roli, provozovatelé YouTube ale zmiňují také další důvody. Tím největším jsou provozní náklady spojené s velkým množstvím contentu. Podle YouTube totiž více než 90 % veškerého obsahu nedosáhne ani 1000 zhlédnutí, přesto i tento obsah je bezplatně provozován.

Testování nových podmínek probíhá zatím v USA, odkud s největší pravděpodobností zamíří i do zbytku světa. Pokud se budete chtít reklamám úplně vyhnout, nezbude vám nejspíš nic jiného, než zakoupení služby YouTube Premium.

 

O autorovi
Soňa Hlaváčová
Soňa Hlaváčová Redaktorka

“Milovnice cestování, přírody a zvířat. Především psů a procházek s nimi. Důležitá je pro mne rodina, přátelství a radost z toho, co dělám. Psaní mě prostě baví. Řídím se podle životního motta: V jednoduchosti je síla.”