Uber zveřejnil data týkající se bezpečnosti ve svých vozech
- 20. 12. 2019
- Ostatní
Moderní taxislužba Uber čelí vlně kritiky ohledně bezpečnosti během přepravy. Společnost se proto rozhodla hájit tím, že sama zveřejnila hlášení o sexuálních útocích. Ačkoli je toto číslo zdánlivě vysoké, při srovnání s poměrem celkového počtu jízd se už tak významné být nezdá. Pojďme srovnat jednotlivá data.
Útoky jako odraz společnosti?
Společnost čelí stále větší kritice ohledně bezpečnosti jízd a nevhodného chování řidičů. V Londýně díky těmto skutečnostem dokonce přišli o licenci. Taxislužba se proto rozhodla hájit, byť vcelku netradičním způsobem. Zveřejnila totiž zprávu s celkovým počtem sexuálních napadení ve Spojených státech.
Za poslední dva roky bylo nahlášeno téměř 6 000 útoků se sexuálním podtextem. Ačkoli toto číslo může vypadat hrozivě, vzhledem k celkovému počtu proběhla převážná většina jízd (99,9 %) bez problému. Společnost uvádí, že sice i jedno takové hlášení je příliš, ale zároveň poukazuje na to, že všechny útoky jsou odrazem společnosti, které slouží. Polovinu tohoto obtěžování mají totiž na svědomí samotní pasažéři. Firma se ale rozhodně nevzdává odpovědnosti a přichází se stále novými bezpečnostními opatřeními.
Řečeno čísly
USA hlásí za rok 2017 celkový počet 2 936 hlášení o sexuálních útocích, o rok později dokonce 3 045. Ačkoli je toto číslo vyšší, při přepočtu na procenta s celkovým počtem jízd došlo k poklesu o 16 %. Společnost rozdělila hlášení do pěti kategorií podle závažnosti. Do poslední páté kategorie spadají znásilnění, rok 2017 jich hlásí 229, rok 2018 pak 235. Oběťmi zde bývají převážně cestující (92 %).
Uber – taxi v appce
Podobně jako ostatní taxi i tahle firma slouží k přepravě osob. Hlavní rozdíl tkví v tom, že Uber jako takový nemá dispečink. Namísto něho využívá moderních technologií, které vše potřebné zajistí. Služba pochází ze San Francisca, odkud expandovala do dalších 70 zemí světa. Dnes má více než jednu miliardu uživatelů.
Výhody cestování tkví především v pohodlnějším objednání, ke kterému postačí mobilní aplikace, která je zdarma. Po jejím stažení zadá uživatel své telefonní číslo, e-mailovou adresu, poté cílové místo, následně už jen očekává přiřazení nejbližšího volného řidiče. Vybraný vůz pak může sledovat, takže přesně ví, kdy má očekávat jeho příjezd. Poté by měl uživatel zkontrolovat poznávací značku a typ vozidla, také fotku řidiče. Pokud vše odpovídá, může nasednout, odjet na zvolené místo a nakonec zaplatit. Platbu lze provést v hotovosti, kartou nebo kreditem Uber Cash. Při platbě cestujícího nečeká žádné překvapení, odhadovanou cenu totiž aplikace zobrazí ještě před samotnou rezervací.
Nová opatření Uberu
Uber uvádí, že mu na bezpečnosti cestujících skutečně záleží. Zavádí proto stále nová opatření, jež mají sloužit jako prevence. Aplikace sama sleduje podezřelé aktivity řidiče – jako sjetí z trasy či dlouhé zastavení. Pro další zvýšení bezpečnosti plánuje také pořizování zvukových nahrávek během cesty. Co myslíte, budou tato opatření dostačující?
Co si můžete
přečíst?
Štítky
- Airbnb
- Apple
- Black Friday
- BlackBerry
- Clubhouse
- Cookies
- Domény
- Doprava
- DuckDuckGo
- Emoji
- Fitbit
- Fotobanky
- Google+
- Huawei
- LG
- Licence
- Messenger
- Microsoft
- Netflix
- OpenCart
- Petr píše
- Platební brány
- Prohlížeče
- QR kód
- Realme
- Samsung
- Seznam.cz
- Šicí stroje Strima
- Smartphony
- Spotify
- Startujeme weby
- Telegram
- Tesla
- TikTok
- Tinder
- Uber
- Vizitky
- Windows
- WordPress
- Xiaomi
- YouTube
- Zynn
Archiv
- Leden 2024
- Leden 2023
- Prosinec 2022
- Srpen 2022
- Květen 2021
- Duben 2021
- Březen 2021
- Únor 2021
- Prosinec 2020
- Listopad 2020
- Říjen 2020
- Září 2020
- Srpen 2020
- Červenec 2020
- Červen 2020
- Květen 2020
- Duben 2020
- Březen 2020
- Únor 2020
- Leden 2020
- Prosinec 2019
- Listopad 2019
- Říjen 2019
- Září 2019
- Srpen 2019
- Červenec 2019
- Červen 2019
- Květen 2019
- Duben 2019
- Březen 2019
- Únor 2019
- Leden 2019
- Prosinec 2018
- Listopad 2018
- Říjen 2018
- Září 2018
Marketing u nás dělají inženýři. Je to přece market-ing. Tak mrkněte, co dokážeme.
Chci marketingAbychom náš web mohli dále vylepšovat, sbíráme cookies. Nemusíte se ničeho bát, podívejte se. Souhlasíte?