• Domů
  • Blog
  • Standardní rozměry vizitek – jak vybrat ty správné?
Standardní rozměry vizitek

Standardní rozměry vizitek – jak vybrat ty správné?

  • 12. 12. 2019
  • Design

Vizitka, která patří mezi tzv. akcidenční tiskoviny není jen pouhopouhá kartička s vašimi kontaktními údaji. Její zpracování o vás dokáže mnoho prozradit. Z toho důvodu tvoří neopominutelnou součást jak osobní, tak firemní prezentace. Proto jsme si připravili článek, který vám pomůže s tím nejzákladnějším, respektive jak vybrat ten pravý rozměr vizitek.

Tradiční formát vizitek pořád v hlavní roli

Základním posláním této papírové kartičky je především informovat. Sdělit ostatním kdo jste, na jakém čísle vás zastihnou a taky na jaké adrese. V dnešní době sice již existuje možnost zaslání vizitky prakticky online, ale spousta z nás pořád preferuje papírovou klasiku. Tu používáme už desítky let, ale specifický formát vizitek zůstává víceméně stejný. Takže, jaká je tedy dnešní realita?

Co je vlastně ten standard?

I když tiskárny nabízí pro tento druh akcidenční tiskoviny více možností, nebudeme vám nic nalhávat. Z vlastní zkušenosti můžeme potvrdit, že standardní jsou rozměry vizitky 90×50 mm. Tečka. Pokud zvolíte tuto velikost, nikdy nešlápnete vedle. Představuje zkrátka formální tutovku. Navíc na daný rozměr naleznete většinu speciálně upravených peněženek či jiných doplňků, tudíž žádnému klientovi nebude dělat problém váš kontakt zařadit do pořadače.

Druhým nejčastějším formátem, jenž dominuje našemu kontinentu, je tzv. euro standard. Ten nese rozměry 85×55 mm. Ujal se především v západní Evropě. Pro představu můžeme uvést, že tato velikost vizitky koresponduje na milimetr přesně třeba s kreditní kartou, která byla ve světě standardizována. Takže i tento zdánlivě nestandardní druh se vleze lehce například do peněženky.

Standardní rozměry vizitek

Není standard jako standard

Na obrázku naleznete rozdíl mezi tzv. běžným (výše) a evropským neboli euro standardem (níže).

Rozměr je vlastně i limit

U předchozích případů je rozměr vizitek určitým limitem, respektive je patrné, že tento druh tiskoviny musí obsahovat především povinné obchodní údaje. Avšak tyto informace lze vtěsnat na jednu stranu, přičemž strana druhá může být osazena obchodním sdělením či vkusným vyjádřením korporátní identity. Podumejte například, zda je účelné zapracovat vašemu zákazníkovi přidanou hodnotu. Nemusíme se totiž zaměřovat jen na velikost vizitky. Rozdílovým faktorem může být například nápadité vyobrazení vtipu či volba 3D tisku. Když potom někomu ukážete takové originální zpracování, můžete si být jistí, že určitě zaujmete.

Tak hodně štěstí při výběru toho správného formátu. Pokud potřebujete návrh, tisk nebo si třeba jen nevíte rady, klidně nám napište. Zakázky konzultujeme vždy zdarma.

O autorovi
Adéla Formánková
Adéla Formánková Bývalý marketing konzultant

„Nebýt ovce. A dostat ze sebe to nejlepší. Snadno se to řekne, hůř se tomu dostojí. Psaní článků je pro mě srdcovka. Běžně moje texty najdete na webech, v tiskovinách a propagačních materiálech klientů nebo taky zde, na blogu.“