Srovnání platebních bran – první díl: GoPay
- 26. 01. 2019
- WordPress weby, OpenCart eshopy
„3, 2, 1… píííp… a schváleno.“ Snad každý zná tento zvuk, který se ozve při platbě kartou v obchodě. I když internetové platby nedoprovází žádný tón, přinášejí s sebou jiné důležité faktory, které mohou výrazně ovlivnit nákupní chování zákazníků. Při zavádění platební brány do e-shopu se vyplatí neuvažovat jen o nákladech na její provoz, ale zaměřit se i na celkovou funkčnost. V prvním díle velkého srovnání si společně posvítíme na recenzi platební brány GoPay.
Má co nabídnout
Moje zkušenosti s GoPay jsou velmi kladné a ze subjektivního pohledu vnímám službu jako jednu z nejkomplexnějších na trhu. Kromě klasické úhrady platební kartou vašemu zákazníkovi umožní také rychlé bankovní převody, elektronické peněženky i nepříliš typické metody jako např. platbu Bitcoinem. Tím ale výčet nekončí, umí toho daleko víc:
- zapamatování platební karty pro budoucí nákupy,
- opakované platby, které využijí zejména obchodníci poskytující členství či předplatné,
- platby přes odkaz nebo
- zaslání notifikačního e-mailu zákazníkovi o stavu platby.
GoPay a poplatky aneb co skutečné náklady?
Z pohledu obchodníka bývá nejdůležitějším faktorem při výběru platební brány částka, kterou zaplatí za jednotlivé transakce. U GoPay se cena bude pohybovat v přibližných relacích 0,9 – 2,2 % z každé provedené platby (podle celkového obratu obchodu) + poplatek 3 Kč opět za každou transakci (údaj aktuální k 25. 2. 2018). Ze zkušenosti mohu říci, že hranice 0,9 % je určena pro opravdu velké obchody. U běžného e-shopu s tržbami do 100 000 Kč měsíčně (uvažuji, že všechny platby se uskuteční přes platební bránu) je pravděpodobná sazba minimálně 1,5 % + 3 Kč. Když si to celé převedeme na koruny, tak z provedené transakce za 1 000 Kč se jedná o poplatek 18 Kč, a to není úplně málo. Obzvlášť pokud prodáváte rychloobrátkové zboží s nízkou marží. Za správu brány není účtován žádný poplatek, pokud objem transakcí přesáhne hranici 15 000 Kč za měsíc. V opačném případě musíte měsíčně počítat se 190 Kč.
Jaká další esa má v rukávu?
Každý řeší hlavně cenu, ale zkusme se na platební bránu podívat taky z jiného pohledu. Co třeba taková uživatelská přívětivost nebo důvěryhodnost? Vcelku očekávanou funkcionalitou je možnost tzv. customizace, tedy přizpůsobení vzhledu platební brány do vlastních barev i s logem společnosti. Zkušenosti velí, že GoPay můžete vést až v 11 jazycích a provedení platby brána zvládne v celkem 9 měnách. To ocení především obchodníci, kteří plánují expanzi svého online projektu na zahraniční trhy.
A co se důvěryhodnosti týče, nikdo přeci nechce v zákazníkovi vyvolat jakékoliv pochyby o bezpečnosti transakce. V této oblasti z pohledu mých zkušeností GoPay opravdu vyniká, a to především proto, že platební brána je tzv. inline. Zákazník při platbě zůstává stále na adrese e-shopu a není nikam přesměrováván. Samozřejmostí jsou také bezpečností funkce – 3D secure, SSL certifikát, UX funkce (např. responzivní design), opakované platby, zapamatování platební karty apod.
Ukázka platební brány GoPay, kterou využívá i portál měšec.cz.
Je také e-shop důvěryhodný pro GoPay?
Aby naše recenze platební brány GoPay byla kompletní, pojďme se zaměřit ještě na implementaci. Dle praxe u našich zákazníků mohu říct, že ta bývá zpravidla nejméně náročná, což se projevuje jak na délce zhotovení, tak i na ceně. Avšak důležitým faktorem implementace je schvalovací proces, kdy pravděpodobně dle zkušeností a jiných pravidel GoPay rozhoduje, jestli je váš projekt důvěryhodný pro používání brány. Už jsem se například setkal i se situací, kdy našemu klientovi portál nedal zelenou, ačkoliv to byl legitimní projekt jako každý jiný.
Ale i přes tuto jednu zkušenost a přes vyšší cenu hodnotím platební bránu GoPay kladně. Oceňuji množství funkcionalit, vzhled a uživatelskou přívětivost. Za kvalitu se však platí. Často se potýkám s otázkou: „A jaká je vlastně cena za GoPay?“ Je těžké jednoznačně odpovědět, jelikož musíme uvažovat několik faktorů najednou, a navíc objem plateb můžeme pouze předpokládat. Pokud nad touto otázkou také přemýšlíte, společně vymyslíme ideální řešení. Napište mi anebo se za námi stavte na kávu.
Blogování není zrovna činnost, kterou běžně dělám. Když už ale něco napíšu, jdu do hloubky. Miluju cappuccino s hustou pěnou, hlasitou hudbu v autě a sport – jsem aktivní hokejista. Rád čtu a pokud je možnost, vyrážím do světa. Pozitivní přístup je pro mě podmínkou k úspěchu.
Co si můžete
přečíst?
Štítky
- Airbnb
- Apple
- Black Friday
- BlackBerry
- Clubhouse
- Cookies
- Domény
- Doprava
- DuckDuckGo
- Emoji
- Fitbit
- Fotobanky
- Google+
- Huawei
- LG
- Licence
- Messenger
- Microsoft
- Netflix
- OpenCart
- Petr píše
- Platební brány
- Prohlížeče
- QR kód
- Realme
- Samsung
- Seznam.cz
- Šicí stroje Strima
- Smartphony
- Spotify
- Startujeme weby
- Telegram
- Tesla
- TikTok
- Tinder
- Uber
- Vizitky
- Windows
- WordPress
- Xiaomi
- YouTube
- Zynn
Archiv
- Leden 2024
- Leden 2023
- Prosinec 2022
- Srpen 2022
- Květen 2021
- Duben 2021
- Březen 2021
- Únor 2021
- Prosinec 2020
- Listopad 2020
- Říjen 2020
- Září 2020
- Srpen 2020
- Červenec 2020
- Červen 2020
- Květen 2020
- Duben 2020
- Březen 2020
- Únor 2020
- Leden 2020
- Prosinec 2019
- Listopad 2019
- Říjen 2019
- Září 2019
- Srpen 2019
- Červenec 2019
- Červen 2019
- Květen 2019
- Duben 2019
- Březen 2019
- Únor 2019
- Leden 2019
- Prosinec 2018
- Listopad 2018
- Říjen 2018
- Září 2018
Bojíte se, že bude vše špinavé od barev? Nechte grafiku Vašeho webu na nás.
Chci grafikuAbychom náš web mohli dále vylepšovat, sbíráme cookies. Nemusíte se ničeho bát, podívejte se. Souhlasíte?