• Domů
  • Blog
  • Sociální sítě v roce 2019. Co zrovna businessově frčí?
Social media marketing

Sociální sítě v roce 2019. Co zrovna businessově frčí?

  • 08. 07. 2019
  • Podnikatelské postřehy

Americké společnosti We are social a Hootsuite začátkem roku vytvořily celosvětovou analýzu uživatelů internetu. Věnují se současným digitálním trendům. Pojďme společně mrknout, jaké sociální sítě jsou v Česku právě populární, tedy do kterých můžete investovat.

Milion denně

Autoři průzkumu uvádějí, že během posledního roku vzrostl počet lidí na internetu o 367 milionů. Takže jako by jich každý den přibylo víc než milion. Co to znamená? Z marketingového hlediska existuje rostoucí potenciál, jak oslovit co nejširší spektrum zákazníků. A u nás? V České republice máme 5,7 milionů aktivních uživatelů sociálních sítí – což je poměrně početná skupina k marketingovému cílení.

Co internet, to Facebookový profil

Nemusíme zmiňovat, že Facebook v Česku hraje prim už dlouhou dobu. Z těch 5,7 milionů tady totiž najdete celých 5,3. Úctyhodný poměr, nemyslíte? Ale pro mladší generace tato sociální síť už tak populární není. Během posledních dvou let klesl celosvětový počet uživatelů o 15 milionů. Kam odešli? Zkrátka a jednoduše – puberťáci se na Instagramu cítí lépe. Přestože návštěvnost Facebooku klesá, u dospělých z celého světa je pořád velmi oblíben.

Instagramu vládou mladí

Obrázek prý vydá za tisíc slov. Zároveň se zlepšováním kvality fotoaparátů v mobilních zařízeních roste také popularita Instagramu. Především u mladých dospělých od 18 do 34 let. Tedy 65 % z celkového počtu, což dělá 2,3 milionů českých uživatelů. Pokud jsou předmětem vašeho zájmu mladší generace, tato platforma je pro vás jasná volba. Nemusíte na to být sami – k propagaci vašich výrobků můžete využít influencery, kteří díky své fanouškovské základně dotáhnou příspěvky mnohem dál.

Zajímavosti ze světa internetu

  • Nejrychlejší kabelový internet – Singapore/Nejpomalejší – Jemen
  • Nejrychlejší mobilní připojení – Norsko/Nejpomalejší – Alžírsko
  • V Severní Koreji pouze 20 000 uživatelů internetu
  • Průměrný čas na sociálních sítích celosvětově 2 hodiny a 16 minut
  • Nejvíce shlédnutí na youtube – Despacito 5 miliard 890 miliónů

YouTube místo televize?

Všimli jste si, že YouTube uživatelům internetu částečně nebo dokonce zcela nahradil sledování televize? Denně zde shlédnou přes miliardu hodin videí všech žánrů. Příprava videa sice může být oproti napsání odstavce textu časově náročnější, ale YouTube je po Googlu druhým největším vyhledávačem, takže rozjetí vlastního kanálu může stát za zvážení. Video nabízí možnosti dynamického média, takže produkty v něm lze kompletně předvést a rozebrat. Nicméně YouTube jako takový zkombinujte s další sociální sítí, protože dostat se s novým videem na hlavní stránku není jen tak.

Twitter sledují více muži

Twitter u nás tolik nefrčí – z těch skoro 6 milionů uživatelů sociálních sítí tvoří česká twitterová komunita pouze 388 tisíc. Oproti Facebooku má jiný formát. Proto namísto dlouhých multimediálních zpráv vidíme krátké výstižné jednohubky nebo vtipné glosy. Za zmínku rozhodně stojí, že zdejší komunita je rozdělena poměrem 74 % mužů k pouhým 26 % žen. Na Twitteru obecně panuje dobrá atmosféra i menší cenzura. U reklam si pak můžeme dovolit více než třeba v rámci Facebooku. Nicméně Čechů se zde pohybuje daleko méně a jak již bylo řečeno, struktura pohlaví není vyrovnaná.

Snapchat ztrácí uživatele

Se skoro dvojnásobným počtem návštěvníků vůči Twitteru si v České republice stojí Snapchat. Ale jejich počet dlouhodobě klesá. To může být způsobeno zavedením funkce Instastories na Instagramu nebo také nástupem nové sítě TikTok, o které jsme psali nedávno. Oproti Twitteru je Snapchat spíše královstvím žen, přesněji řečeno 65 % ku 33 % z řad zástupců mužského pohlaví. Přestože oblíbenost klesá, nachází se tu stále dost českých uživatelů, zejména mladších věkových kategorií. Snapchat funguje jako hravější platforma a k propagaci konzervativnějších produktů není příliš doporučována.

Obchodní potenciál sociálních sítí určitě roste, takže se vyplatí věnovat jim čas. Když to uchopíte za správný konec, dokážete svůj produkt zviditelnit velice brzy. Pokud potřebujete radu nebo ukázat správnou cestu, dejte nám vědět. Dáme kávu a můžeme to probrat.

O autorovi
Bc. Vlastimil Skupien
Bc. Vlastimil Skupien Junior programátor

Fanoušek FC Barcelona, vášnivý hráč videoher a milovník svíčkové. Také bývalý žonglér a cirkusák. Teď už jsem se ale z šapitó přesunul do kanceláře, kde obvykle měním grafické návrhy ve zdrojový kód. Ve volných chvílích přidávám i nějakou tu zajímavost tady na blog.