• Domů
  • Blog
  • Prodeje Apple Watch stále rostou. Proč se z nich stal takový hit?
Prodeje Apple Watch a Airpods stále rostou. Proč se z nich stal takový hit?

Prodeje Apple Watch stále rostou. Proč se z nich stal takový hit?

  • 10. 05. 2020
  • Ostatní

    Společnost během klasického čtvrtletního oznámení ohledně svých finančních výsledků ohromila novým hitem. Nejsou jimi Macy ani iPady, ale „jenom“ kategorie Weareables, tedy chytré doplňky a příslušenství. Vévodí jim především Apple Watch a sluchátka AirPods, které se taktéž těší nebývalému zájmu.

    (Ne)překvapivé výsledky značky

    I přes nižší cenu, za kterou lze Weareables sehnat, dosáhli na druhou pozici, co se srovnání prodejů týče. Jejich zisky činily 6,28 miliardy dolarů, což je úctyhodný výkon. Tento výsledek znamená nový rekord z oblasti prodeje nositelné elektroniky a chytrých doplňků. Na prvním místě se dle očekávání objevil iPhone s tržbami 28,9 miliardy dolarů. Až za iPhonem a Wearables následují iPady a Macy dosahující tržeb 5,4 miliardy dolarů.

    Trend budoucnosti. Vlastně počkat, i současnosti

    Další prodeje Apple Watch by mohla posílit funkce k odhalení a průběhu onemocnění COVID-19. Nemoc se totiž nejprve projevuje tichým zápalem plic, což je stav měřitelný tzv. oxymetrem. Ten dokáže měřit nasycení krve kyslíkem, které u nemocného člověka klesá pod 50 % (u zdravých lidí se pohybuje v hodnotách 94-100 %). Budoucí generace chytrých hodinek by pulsní oxymetr měly obsahovat, což znamená, že budou schopné s největší pravděpodobností zjistit nakažení koronavirem hned v samotném zárodku.

    Dalším tahákem je i nový trendy vzhled, který zde spočívá v možnosti výměny řemínků u hodinek. Apple každý rok představuje jarní a podzimní kolekci svého příslušenství nejen pro hodinky, ale také pro kryty k iPhonům, potažmo také k Macům. Tyto vzhledové varianty se řídí aktuálními trendy, takže produkt stále působí jako nový, což v kombinaci s perfektní synchronizací mezi jednotlivými zařízeními značky amerického výrobce působí více než lákavě.

    Tajemství úspěchu

    Co tedy vlastně stojí za úspěchem chytrých hodinek? Prostě to, že jdou s dobou a navíc hovoříme o neuvěřitelně univerzálním produktu, respektive umíte si představit svoje Watche v divadle nebo třeba i na sportovišti? Já ano! A o to vlastně jde. Zároveň si dokáží poradit s těžkou situací kolem pandemie koronaviru, nezastavují svůj vývoj, snaží se pomáhat. Vždyť už v minulosti hodinky obsahovali funkce zachraňující životy v případě pádu nebo zástavy srdce. Budoucí funkcí by mělo být sledování spánku či detekce záchvatu paniky, při němž by hodinky poskytly dýchací cvičení. Uvidíme, s čím přijdou příště, podívaná to bude jistě zajímavá.

    O autorovi
    Soňa Hlaváčová
    Soňa Hlaváčová Redaktorka

    „Milovnice cestování, přírody a zvířat. Především psů a procházek s nimi. Důležitá je pro mne rodina, přátelství a radost z toho, co dělám. Psaní mě prostě baví. Řídím se podle životního motta: V jednoduchosti je síla.“