• Domů
  • Blog
  • Pinterest a business. Využití pro začátečníky
Pinterest pro business

Pinterest a business. Využití pro začátečníky

  • 04. 03. 2020
  • Marketing

Sociální sítě. Právě tyto původně webové fenomény už ani zdaleka neslouží pouze pro osobní účely, nýbrž stále častěji na ty pracovní. V současnosti to není jen o Facebooku nebo Twitteru, prorazili totiž i takzvané obrázkové sociální sítě. Známým příkladem daného druhu je Pinterest. Právě ten se může stát užitečným businessovým pomocníkem.

Jak to celé funguje?

Pinterest je poněkud nenápadná sociální síť, která funguje na stejném způsobu jako konkurenční platformy, tedy na principu sledování. Ve svém profilu totiž najdete známou dvojici followers a following, tedy informace o lidech a tématech, které sledujeme my a také informace o lidech, kteří sledují nás, případně naše témata.

Jak plyne z textu – na Pinterestu je možné šířit svůj obsah, případně se inspirovat jiným a to vše na základě fotek. V praxi to znamená, že vámi vytvořený kontent můžete sdílet tak, aby ho viděli ostatní uživatelé a tento proces funguje i na opačné bázi. Respektive pokud hledáte určitou inspiraci nebo například konkrétní produkt, máte k dispozici prohlížení z určitých zdrojů fotek i vy.

Zkusme si tedy představit například prodejce pánského oblečení, který díky Pinterestu sdílí svoje fashion obrázky, které se líbí ostatním uživatelům. Na základě výše uvedeného principu se z daného publika může vyklubat potenciální zákazník. A o to přeci jde.

Princip založený na pinech

Pin se dá definovat jako pomyslný špendlík, kterým si můžete přichytit oblíbený příspěvek na vaší nástěnce. V praxi se dá říci, že je to obsah tvořený uživatelem, který slouží jako odkaz na kliknutí. Ten vás následně přenese na originální webovou stránku daného tvůrce.

Piny je možné ukládat na své nástěnce, takže není problém se k nim kdykoliv vrátit, je však třeba kliknout na červené tlačítko s nápisem “Uložit”. Rovněž je možné tyto příspěvky přeposílat v rámci zpráv a to příteli nebo skupině přátel, zajímavou možností je i nastavení viditelnosti. Nechcete, aby někdo vaše piny viděl? Stačí si nastavit nástěnku jako tajnou.

Nástěnka je místo, kde najdeme vše

Právě nástěnka je tím místem, kde se nachází vše v jedné kopě, tedy zde ukládáte vámi nalezený obsah či nahraný obsah. Nástěnky můžete libovolně pojmenovat a také spravovat. Pokud Pinterest teprve začínáte používat, je vhodné začít s malým počtem a postupně plnit jejich obsah, případně v další fázi používání vytvořit nové nástěnky. Tato sociální síť funguje podle jednoduchých hesel – četnost a kvalita obsahu a právě tyto dva atributy mohou zajistit úspěch do budoucna.

Tři jednoduché způsoby nahrávání fotek

Nahrávat fotografie je možné hned třemi způsoby. První patří mezi nejznámější a nejvíce využívané. Najdete na Pinterestu fotku, kterou si připnete na svou nástěnku pomocí pinu. Druhým způsobem je sdílení fotek z určitého webu. Tato metoda se dá označit i jako klasické sdílení obsahu, na které jsme zvyklí například z Facebooku. Poslední variantou je klasický upload fotografie z našeho počítače nebo mobilního zařízení.

Celosvětový fenomén

Pokud jste se rozhodli provozovat a propagovat svůj byznys na této sociální síti, základním doporučením je používání a psaní v anglickém jazyce a to pro široký dosah i v zahraničí. I toto je jeden z triků, který může uživatelský profil udělat živějším. Váš profil je nejen obrazem vaší tvorby nebo zájmů, je to obecně prezentace samotného člověka, s jeho kreativními nápady a myšlenkami.

Tak co, zvažujete rozjetí vašeho byznysu na některé z obrázkových sociálních sítí? Jak vidíte, Pinterest je horkým kandidátem, který je založený na jednoduchém principu a nenáročném uživatelském prostředí. Pamatujte, případný úspěch záleží jen na vaší snaze a kreativitě.

O autorovi
Dávid Sollár
Dávid Sollár Šéfredaktor

    Příležitostní cestovatel a také milovník dobré atmosféry, klidu a zvířat. Také fanoušek několika sportů. Psaní mě baví, protože kreativitě se meze nekladou. Základem každého úspěchu je správná motivace.