• Domů
  • Blog
  • Netradiční rozměry vizitek – pro koho jsou vhodné?
Netradiční rozměry vizitek – pro koho jsou vhodné?

Netradiční rozměry vizitek – pro koho jsou vhodné?

  • 19. 05. 2020
  • Design

Mohlo by se zdát, že ve zpracování těchto kartiček s kontaktními údaji se fantazii meze nekladou. Ale opak je pravdou. To, jakou velikost vizitky vyberete, úzce souvisí například s reakcí publika, které je dostane do rukou, a samozřejmě také s výrobními náklady. Pojďme si proto shrnout, jaké základní výhody i nevýhody přináší netradiční rozměr vizitek.

Standard versus originalita

Ačkoliv se to nezdá, formát vizitek byste měli promyslet především z marketingového hlediska. Popřemýšlejte hlavně o tom, jaká je vaše cílová skupina. Respektive zkuste se zamyslet, zda vůbec zákazník docení netradiční pojetí. Mnohdy totiž stačí obvyklý standard bez zbytečných úprav. Zkrátka a dobře v jednoduchosti je krása.

Tím samozřejmě nechceme tvrdit, že nevšední formáty nemají svoje uplatnění. Ba naopak. Stále více zákazníků přemýšlí nad originální korporátní identitou, tedy i nad problematikou jakou je velikost vizitky. V této oblasti nejsou zapovězené ani odvážnější zpracování – třeba ve formě čtverce, úzkého proužku nebo vyloženě mini. Kromě neobyčejného pojetí a cool vzhledu, musíte však počítat s náročnější výrobou, tedy vyšší cenou.

Když netradičně, tak s rozmyslem

Je nutné mít na zřeteli, že daný mimořádný vzhled má své limity. Ku příkladu ve větších nákladech (např. u tisku pro několik divizí) není ideální uvažovat rozsáhlé netradiční úpravy pro veškerý personál, který může rozdávat i několik set vizitek měsíčně. Ačkoli kvantita sníží kusové náklady, stále půjde o dražší variantu než standard, což bude hrát ve velkém množství značnou finanční roli. Dokážeme si však představit netradiční pojetí v duchu osobní prezentace např. na veletrzích, kde krom osobního přístupu rozhodují i sebemenší maličkosti a tedy i odlišnosti. V takovém případě se vyšší pořizovací cena (v rozumném nákladu) zcela jistě vyplatí.

Pokud vás oslovil nevšední formát vizitek, jistým vodítkem pro danou realizaci mohou být následující otázky, které si doporučujeme položit.:

  • Jaká je moje průměrná spotřeba?
  • V jakém počtu bych chtěl tisknout?
  • Zapadá netradiční vzhled do korporátní identity mé společnosti?
  • Má cenu přidávat QR kód či jiné moderní doplňky?
  • Nebude mimořádné pojetí pro mé zákazníky spíše zmatečné?

Chtít či nechtít

Ať už se rozhodnete jakkoliv, zkuste začít brainstormingem s kolegy, obchodními partnery či rodinou. Třeba brzy zjistíte, zda u vás má či nemá netradiční formát své místo. Anebo víte co? Dejte nám klidně vědět a společně rozměry vizitek vaší společnosti probereme.

O autorovi
Adéla Formánková
Adéla Formánková Bývalý marketing konzultant

„Nebýt ovce. A dostat ze sebe to nejlepší. Snadno se to řekne, hůř se tomu dostojí. Psaní článků je pro mě srdcovka. Běžně moje texty najdete na webech, v tiskovinách a propagačních materiálech klientů nebo taky zde, na blogu.“