• Domů
  • Blog
  • Nepoužívejte Internet Explorer jako výchozí, varuje Microsoft
Internet Explorer

Nepoužívejte Internet Explorer jako výchozí, varuje Microsoft

  • 16. 08. 2019
  • Aktuální trendy

Internet Explorer je i dnes sedmým nejužívanějším internetovým prohlížečem. Ačkoliv na něm nebylo provedeno jediné vylepšení od roku 2015. Microsoft ho definitivně odepsal. Uživatele dokonce varuje před jeho každodenním užitím. Nesplňuje totiž moderní webové standardy.

Oficiální riziko

Již začátkem února vydala společnost Microsoft článek na svém blogu. Firemní expert věnující se kyberbezpečnosti Chris Jackson varuje před rizikem, které přináší používání vyhledávače Internet Explorer. V článku zaznívá oficiální vyjádření o jeho nevhodnosti ke každodennímu prohlížení internetu.

Proč uživatele odrazuje?

Sám Microsoft Internet Explorer pohřbil v roce 2015, kdy se od něj oficiálně odklonil a přestal ho dál vyvíjet. V současné době prohlížeč nesplňuje moderní webové standardy. A ani vývojáři na něm už dávno nové weby netestují. Jinými slovy tempo vývoje technologií rapidně zrychluje, ale Explorer už čtvrtým rokem stojí.

Stále sedmička

Je až s podivem, že ho lidé stále používají. Pro společnosti nebo některé aparáty státní správy je pořád důležitým nástrojem, mnohdy téměř modlou. Mají totiž webovky, aplikace či vlastní intranety uzpůsobeny pouze k fungování v rámci Internetu Exploreru. Jinde by je zkrátka nerozchodily. To přiznal sám Jackson, který prohlížeč označil za řešení kompatibility, nikoliv za webový vyhledávač. Běžní uživatelé internetu po něm většinou nesáhnou.

Pokud si chcete užít internetu plnými doušky, tak fakt nepoužívejte Internet Explorer. Jestli toužíte zachovat věrnost Microsoftu, zkuste jeho nástupce – Edge. Ten nyní dostane nový engine možná i proto, že se mezi uživateli zatím příliš neujal.

O autorovi
Adéla Formánková
Adéla Formánková Marketingový konzultant

„Nebýt ovce. A dostat ze sebe to nejlepší. Snadno se to řekne, hůř se tomu dostojí. Psaní článků je pro mě srdcovka. Běžně moje texty najdete na webech, v tiskovinách a propagačních materiálech klientů nebo taky zde, na blogu.“