• Domů
  • Blog
  • Mobilní výdejní boxy – revoluce v doručování zásilek?
Mobilní výdejní boxy – revoluce v doručování zásilek?

Mobilní výdejní boxy – revoluce v doručování zásilek?

  • 24. 06. 2020
  • Podnikatelské postřehy

    Nakupování přes internet. Před léty revoluce, dnes běžná záležitost. Pro doručení objednávek může zákazník volit mezi několika běžnými způsoby. Zkrátka a dobře kurýři, pošta či osobní odběry jsou dneska již standardem. Co když ale spojíme výhody běžných logistických metod s moderní technologií?

    Dopravní metody se mění

    Ano, je to tak. V e-commerce businessu platí (možná více než u ostatních druhů podnikání), že optimalizace a postupné zlepšování dopravních metod je polovina úspěchu. Zákazník přeci požaduje zboží včas, vyhledává metody s nízkými náklady a v neposlední řadě stále více myslí na společenské dopady, především tedy na ekologii.

    Mnoho firem na dané potřeby svých klientů reaguje alternativními metodami doručování. Jistě si vzpomenete na některé trendy posledních let, ku příkladu rozšiřující se možnosti výdejních míst, expresní doručení v rámci velkých českých měst, popř. na rozšířené nabídky standardních kurýrních služeb. Co kdyby ale doprava probíhala zcela automaticky, teda spíše řekněme roboticky?

    Mobilní výdejní boxy – revoluce v doručování zásilek?

    Předstupeň plné robotizace - mobilní výdejní boxy

    Robot. Slovo českého původu, které ovládlo moderní technologie posledních let. Čím dál více firem vyvíjí vlastní řešení, díky kterým lze dosáhnout nevídané efektivity. Z pohledu doručování je velmi zajímavé sledovat vývoj české inovativní společnosti BringAuto, která má robotizaci logistiky pro tuzemské e-commerce zákazníky téměř na dostřel, jelikož v novém roce představila svůj první produkt – mobilní výdejní boxy.

    Bezkontaktní dodávka, která šetří čas i přírodu

    O co tedy jde? Ve své podstatě se jedná o způsob doručování zboží z e-shopů, který spojuje výhody i jiných forem doručování. Pojďme se však na vozítko podívat v praxi z pohledu zákazníka internetového obchodu.

    V nákupním procesu v rámci internetového obchodu je nejprve nutné zvolit, kam má být zboží dopraveno a při následném doručení zásilky pomocí BringAuta si sami po zadání obdrženého kódu zboží převezmete z mobilního boxu. Našinec nemusí tedy čekat, až řidič najde ten správný balíček v úložném prostoru svého auta. Navíc je pomocí SMS notifikací upozorněn na přesný čas příjezdu BringAuta, přičemž si pomocí možnosti online sledování zásilky může dle potřeby doručení přeplánovat. Vůz je taktéž poháněn elektrickým pohonem, což ve své podstatě šetří náklady i přírodu. Příjemná změna, co myslíte?

    No jo, ale to není robot

    Svým způsobem není. Jak společnost BringAuto uvádí na svých webových stránkách, zatím jsou dostupné pouze mobilní výdejní boxy, což představuje vozidlo řízené řidičem. Jedná se tedy o pomyslný předstupeň plné robotizace, jelikož dalšími modely ve vývoji jsou pak robotické výdejní boxy bez řidiče a to bude teprve jízda! Ale o tom zas někdy příště. Nyní nezbývá než držet palce, ať se vývoj dalších BringAutíček podaří, budeme se těšit!

    O autorovi
    Soňa Hlaváčová
    Soňa Hlaváčová Redaktorka

    „Milovnice cestování, přírody a zvířat. Především psů a procházek s nimi. Důležitá je pro mne rodina, přátelství a radost z toho, co dělám. Psaní mě prostě baví. Řídím se podle životního motta: V jednoduchosti je síla.“