• Domů
  • Blog
  • Kdo má nejvíce sledujících na Instagramu aneb jak si vedou české celebrity? Díl první.

Kdo má nejvíce sledujících na Instagramu aneb jak si vedou české celebrity? Díl první.

  • 21. 12. 2019
  • Aktuální trendy

Kdo by je neznal. Populární sociální síť, která slouží ke sdílení fotek či videí a aktuálně disponuje miliardou uživatelů. Kromě zábavy nabízí ale taky možnost celkem značného (při)výdělku. Rozhodli jsme se pro vás vytvořit třídílný seriál o tom, jak zde vystupují oblíbené české celebrity. V tomto dílu představíme první tři, a sice Leoše Mareše, Simonu Krainovou a Nelu Slovákovou.

Instagram a Leoš Mareš. Spojení, které funguje

Kým jiným začít, než nekorunovaným králem českého showbyznysu. který se proslavil coby „raper v kožichu“. Díky své pohotovosti a smyslu pro humor začal taktéž velmi brzy působit jako moderátor televizních pořadů či různých akcí. Řadu let je v paměti posluchačů spolu s Patrikem Hezuckým v Ranní show Evropy 2.

Stejně jako jeho osobnost, také sociální síť Leoše Mareše hýří humorem. To se týká nejen vtipných fotek ve gridu, ale i stories. Moderátor má opravdu obrovskou základnu fanoušků, tedy nemusí se zcela jistě lámat nad tím, jak získat sledující na Instagram pomocí různých psaných či nepsaných pravidel. Převážnou většinu fotek pořizuje sám, vizuály nevypadají na rozsáhlou postprodukci, avšak prim hraje autentičnost. Ta je skutečně velmi vysoká a v kombinaci se slušnou aktivitou tvoří Marešův sociální profil jeden z nejhodnotnějších propagačních artiklů českého internetu. Velmi dobře taktéž působí sdílení jednotlivých příspěvků a konverzací od fanoušků (např. z chatu), což vtáhne publikum do celkového dění na profilu. Možná i to je jeden z důvodů, proč je moderátor tak oblíbený u mnoha tuzemských firem. Každopádně o tom, zda Leoš Mareš ví, jak vydělávat na Instagramu netřeba dlouze diskutovat. Sám moderátor se netají tím, že tento byznys dnes představuje až 50 % z jeho celkových příjmů. Ono, není se čemu divit, jeho profil má aktuálně téměř 900 tisíc followers (údaj k 21.12.2019) – tedy nejvíc sledujících na Instagramu z celé naší první trojice.

View this post on Instagram

FotbaloPingPong

A post shared by Leoš Mareš (@leosmares) on

Simona Krainová na to jde chytře

Těžko si dnes představit našince, který o této slavné osobnosti neslyšel. Tvář supermodelky se objevila ve spoustě módních časopisů, spolupracovala s významnými fotografy i módními návrháři. Moderuje nadnárodní akce a česká veřejnost ji zná i jako herečku.

Co se týče sociálních sítí, nutno říct, že ani Simona Krainová na Instagramu nezaostává. Její grid je plný rodinných radostí v kombinaci s pracovním obsahem. Nikterak výstřední, avšak funkční prezentace s opravdu perfektní pravidelností příspěvků (v době psaní tohoto článku to vycházelo minimálně na jeden příspěvek denně). Velmi dobře působí autentické fotografie z významných událostí, uživatel má ihned pocit, že se mu dostává obsah „pod pokličkou“. Slavná modelka taktéž disponuje vlastním merchem, který propaguje na svém profilu a v kombinaci s ostatními produkty od partnerů tvoří její prezentace ucelený marketingový celek pro celkem širokou cílovou skupinu – především ženského pohlaví. Škoda pouze hashtagů, které modelka příliš nepoužívá, což je ale problém většiny známých osobností.

Shrnuto a podtrženo Instagram Simony Krainové je velmi dobrý. Modelka chytila trend sociálních sítí za pačesy a z pohledu čísel se jí velmi daří. Aktuálně se její profil přibližuje 400 tisícům sledujících (údaj k 21.12.2019).

Nela Slováková v duchu lehké kontroverze

Populární influencerka / podnikatelka vystřelila jako raketa díky výhře v reality show Hotel Paradise. Získané popularity využila k propagaci svých sociálních sítí a posléze i podnikatelských činností, především ručně šité plavky (které nazývá Neonky) zaplavily český internet. Instagram Nely Slovákové přímo odkazuje na stránky jejího vlastního e-shopu, kde jsou ke koupi, což je typický a logicky případ CTA (call to action) – exemplární ukázka jak vydělávat na Instagramu. Co se týká přítomnosti vyzývavosti či a kontroverze – ano, Nela na to jde výstředně a lze taktéž říci, že zasahuje velmi specifickou cílovou skupinu. Grid je zaměřený spíše na luxusní niché a je v něm patrné vše, co do tohoto spektra patří – cestování do luxusních destinací, rychlá auta a nebo prezentace prémiového oblečení.

Že se jedná o lehkou kontroverzi, o tom není pochyb. Z marketingového hlediska je však lepší být výstřední, než všední. Za nás tedy zajímavý a funkční model osobní prezentace, který svědčí o tom, že Nela Slováková ví, jak získat sledující na Instagramu. Jen pro doplnění: její profil aktuálně čítá 330 tisíc fanoušků (údaj k 21.12.2019).

O autorovi
Soňa Hlaváčová
Soňa Hlaváčová Redaktorka

„Milovnice cestování, přírody a zvířat. Především psů a procházek s nimi. Důležitá je pro mne rodina, přátelství a radost z toho, co dělám. Psaní mě prostě baví. Řídím se podle životního motta: V jednoduchosti je síla.“