• Domů
  • Blog
  • Kdo má nejvíce sledujících na Instagramu aneb jak si vedou české celebrity? Díl první

Kdo má nejvíce sledujících na Instagramu aneb jak si vedou české celebrity? Díl první

  • 21. 12. 2019
  • Ostatní

Znáte IG? Populární sociální síť, která slouží ke sdílení fotek či videí a aktuálně disponuje miliardou uživatelů. Kromě zábavy nabízí ale taky možnost celkem značného (při)výdělku. Rozhodli jsme se pro vás vytvořit třídílný seriál o tom, jak zde vystupují oblíbené české celebrity. V tomto dílu představíme první tři, a sice Leoše Mareše, Simonu Krainovou a Nelu Slovákovou.

Instagram a Leoš Mareš. Spojení, které funguje

Kým jiným začít, než nekorunovaným králem českého showbyznysu, který se proslavil coby „rapper v kožichu“. Díky své pohotovosti a smyslu pro humor začal velmi brzy působit jako moderátor televizních pořadů či různých akcí. Řadu let je v paměti posluchačů spolu s parťákem Patrikem Hezuckým v Ranní show Evropy 2.

Stejně jako jeho osobnost, také sociální síť Leoše Mareše hýří humorem. Moderátor má opravdu obrovskou základnu fanoušků, nemusí si tedy příliš lámat hlavu nad tím, jak získat sledující na Instagram pomocí různých psaných či nepsaných pravidel. Převážnou většinu fotek pořizuje sám, prim hraje autenticita, velmi dobře taktéž působí sdílení příspěvků a konverzací od fanoušků (např. z chatu), což vtáhne publikum do dění na profilu. Každopádně o tom, zda Leoš Mareš ví, jak vydělávat na Instagramu, netřeba dlouze diskutovat. Sám moderátor se netají tím, že tento byznys dnes představuje až 50 % z jeho celkových příjmů. Ono se není čemu divit, jeho profil má aktuálně téměř milion sledujících (údaj k 30. 5. 2020) – tedy nejvíc sledujících na Instagramu z celé naší první trojice. To vše tvoří z Marešova účtu jeden z nejhodnotnějších propagačních artiklů českého internetu – moderátor je oblíbený u mnoha tuzemských firem. Všímáte si označení „propagační artikl“? Pojďme se u něj na chvilku pozastavit.

View this post on Instagram

FotbaloPingPong

A post shared by Leoš Mareš (@leosmares) on

thinking

Odbočka na zamyšlenou

Uživatele sociálních sítí, které sleduje větší počet lidí, denně oslovují firmy s žádostmi o spolupráci, za kterou nabízí různé finanční odměny. Přístup každé celebrity je odlišný – někdo si spolupráce vybírá pečlivě a snaží se je nenápadně začlenit mezi své běžné příspěvky, jiní přijímají přehršel takových nabídek, čímž vznikají profily přehlcené reklamou na předměty mnohdy nesouvisející s tím, jak se daná celebrita běžně na sociálních sítích prezentuje, což je velká škoda. Celá situace tedy může být decentně amorální, pokud je však reklama správně označená, je vše v pořádku. I zde tedy platí pravidlo, že všeho moc škodí a je tedy potřebné s reklamními možnostmi nakládat s rozvahou, chytře. Z druhé strany můžeme potvrdit, že existuje mnoho influencerů, kteří svoji práci berou velmi seriózně a profesionálně, což vytváří prostor na velmi zajímavé spolupráce z řad tuzemských i zahraničních firem.

Simona Krainová na to jde chytře

Těžko si dnes představit našince, který o této slavné osobnosti neslyšel. Tvář supermodelky se objevila ve spoustě módních časopisů, spolupracovala s významnými fotografy i módními návrháři. Moderuje nadnárodní akce a česká veřejnost ji zná i jako herečku.

Co se týče sociálních sítí, nutno říct, že ani Simona Krainová na Instagramu nezaostává. Její grid je plný rodinných radostí v kombinaci s pracovním obsahem. Nikterak výstřední, avšak funkční prezentace s opravdu perfektní pravidelností příspěvků vytváří z jejího profilu skvělý marketingový celek pro širokou cílovou skupinu (zaměřenou především na ženy). Slavná modelka taktéž disponuje vlastním merchem. Její profil na jedničku plní svůj účel, Krainová dokázala krásně spojit náhled do svého života s byznysem. Daří se jí také pozitivně ovlivnit své fanoušky – poslední dobou velmi často přidává příspěvky, ve kterých ukazuje, jak si zamilovala běhání, příležitostně v nich zmiňuje konkrétní značku sportovního oblečení. Když se na to tak podíváte, není to inspirující? Krásná ukázka toho, jak pozitivně využít svůj vliv. Škoda pouze hashtagů, které modelka příliš nepoužívá, což je ale problém většiny známých osobností.

Shrnuto a podtrženo Instagram Simony Krainové je velmi dobrý. Modelka chytila trend sociálních sítí za pačesy a z pohledu čísel se jí velmi daří. Aktuálně se její profil přibližuje 400 tisícům sledujících (údaj k 30. 5. 2020).

Nela Slováková v duchu kontroverze

Populární influencerka / podnikatelka vystřelila jako raketa díky výhře v reality show Hotel Paradise. Získané popularity využila k propagaci svých sociálních sítí a posléze i podnikatelských činností. Především ručně šité plavky (které nazývá Neonky) zaplavily český internet. Instagram Nely Slovákové přímo odkazuje na stránky jejího vlastního e-shopu, kde jsou ke koupi, což je typický a logický případ CTA (call to action) – exemplární ukázka, jak vydělávat na Instagramu. Co se týká přítomnosti vyzývavosti či kontroverze – ano, Nela na to jde výstředně a zasahuje velmi specifickou cílovou skupinu. Grid je zaměřený spíše na luxusní niché a je v něm patrné vše, co do tohoto spektra patří – cestování do luxusních destinací, rychlá auta nebo prezentace prémiového oblečení.

Profil Slovákové je bez pochybností kontroverzní. Z marketingového hlediska je však lepší být výstřední, než všední. Tento účet svědčí o tom, že Nela Slováková ví, jak získat sledující na Instagramu. Jen pro doplnění: její profil aktuálně čítá 355 tisíc fanoušků (údaj k 30. 5. 2020).

O autorovi
Soňa Hlaváčová
Soňa Hlaváčová Redaktorka

„Milovnice cestování, přírody a zvířat. Především psů a procházek s nimi. Důležitá je pro mne rodina, přátelství a radost z toho, co dělám. Psaní mě prostě baví. Řídím se podle životního motta: V jednoduchosti je síla.“