Česká pošta 2

Je Česká pošta přežitek?

  • 26. 10. 2018
  • E-shopy

Tak, a máte hotovo. Design e-shopu je navržený, technické parametry jsou vyřešeny. Ale ještě vás od zprovoznění internetového obchodu dělí jeden krok – zvolit způsob dopravy. Česká pošta nebo jiný kurýr? Čím se vašim zákazníkům nejvíce trefíte do noty?

Má své mouchy

Tento státní podnik je na trhu už několik desetiletí. Česká pošta má důkladně propletenou síť poboček po celé republice. Její největší výhoda leží právě v tom, že jsou na ni lidé zvyklí. Kolikrát se se svým pošťákem znají pěknou řádku let. Zákazníci využívají její služby dlouho a často se jiným alternativám brání. Rádi totiž lpí na zaběhnutých pořádcích, i když to pro ně může být nevýhodné. A v čem přesně?

Česká pošta každý den zpracovává statisíce balíků a často jsou její zaměstnanci zásilkami doslova zavaleni. To může prodloužit dobu, než vámi odeslaný balíček dorazí do cíle. Nejkritičtější je každoročně doba před Vánoci. Česká pošta je přetížena a důsledkem toho vánoční dárky kolikrát nestihnou přijít včas, což dokáže Štědrý den pěkně pokazit. V poslední době se objevil také velký otazník u spolehlivosti České pošty. Lidé si čím dál častěji stěžují na nedoručené balíčky nebo na nekoordinovaný systém rozesílání textových zpráv o jejich doručování.

Česká pošta

Česká pošta v kostce

Česká pošta je na rozdíl od ostatních kurýrních služeb provozována státem. Snaží se na rychlý růst soukromých kurýrů reagovat, ale jejich marketingovému tempu prostě nestačí. Stále se drží starých principů, které přestávají být pro některé zákazníky atraktivní. Ale pořád jí zůstává pevná základna těch, co na ni nedají dopustit. Protože je to pro ně stále nejdůvěryhodnější, nejbezpečnější a nejznámější služba.

Co nabízí e-shopům?

Česká pošta poskytuje hned tři základní způsoby doručení balíků vašim zákazníkům. První možnost – Balík Do ruky – je založena na bázi klasického doručování až před práh dveří vašeho klienta a je nejdražší. Finančně výhodnější je druhá varianta – Balík Na poštu –, kdy si lidé zajdou pro balík sami. Ocení ji především pracující a lidé s nepravidelným denním režimem. A novinkou je doručení balíčku do takzvané balíkovny. Jedná se o nejlevnější službu a zároveň o úplně nový projekt. Jak bude oblíbený, se zatím nedá říci. Sama Pošta o něm zatím příliš nemluví. Lajkovi se může zdát, že touto službou odpovídá na vznik Zásilkovny nebo Uloženky. Ale jestli se chytne, to ukáže až čas.

Prostě nesmí chybět

Zákazníci mají Českou poštu stále hluboko pod kůží. Bez ní to prostě nepůjde. I přes všechny její nedostatky jí lidé nejvíc věří a zvyk je v tomto případě opravdu železná košile. Ale vsadit pouze na ni se také nevyplatí. Časy se totiž velmi rychle mění, stále víc lidí sází na soukromé kurýry. Tak nezapomeňte zákazníkovi nabídnout více možností.

O autorovi
Adéla Formánková
Adéla Formánková Marketingový konzultant

„Nebýt ovce. A dostat ze sebe to nejlepší. Snadno se to řekne, hůř se tomu dostojí. Psaní článků je pro mě srdcovka. Běžně moje texty najdete na webech, v tiskovinách a propagačních materiálech klientů nebo taky zde, na blogu.“

Co si můžete
přečíst?

Neradi čtete?
Nevadí.
Přijďte k nám
a my Vám články přečteme.

Přejít na kontakt