Jak se dostat do „For you“ na TikToku?
- 31. 05. 2020
- Podnikatelské postřehy
TikTok. Mladá sociální síť založená na sdílení krátkých videí. Jejím hlavním cílem je zabavit, což se ve většině případů velmi dobře daří a i proto je stále na vzestupu. Při sledování krátkých videí si uživatel může vybrat ze dvou možností: procházet příspěvky od uživatelů, jejichž profily sleduje nebo procházet videa na tzv. bázi „For you“. O co tedy jde a jak můžete svůj příspěvek do takového výběru dostat?
Je to o většinovém vkusu
Stejně jako všechny ostatní sociální sítě si i TikTok všímá toho, co se uživateli líbí, co lajkuje, co komentuje a co sdílí, a na základě těchto informací mu na stránce „For you“ nabízí podobný obsah. Možná si říkáte, že takto by teoreticky měla vznikat řada unikátních kombinací doporučených příspěvků. Přeci každému se líbí něco jiného. To je částečně pravda. Ale určitou roli hraje i fakt, že na TikToku má velké slovo většinový vkus. Proto platí, že pokud chcete své příspěvky dostat do „For you“, vaše šance se výrazně zvýší, když se budete držet toho, co hledá většina uživatelů.
Potřebujete pevné základy
Základem by měl být obsah samotného videa. Nejspíše se nepodaří prosadit nudný a nezajímavý příspěvek, navzdory tomu, že ve všech ostatních ohledech by měl potenciál se do daného výběru dostat. Nad obsahem by měl uživatel přidávající videa na TikTok přemýšlet jako první.
Dalším důležitým faktorem je kvalita videa. Příspěvek, který na pohled vypadá lépe, k sobě naláká více pozornosti a je pravděpodobnější, že se dostane do výběru více uživatelům.
Kouzlo internetového okamžiku
Nyní se dostáváme k esenci příspěvku, který si najde svou cestu do „For you“. Tuto esenci bych nazvala kouzlem internetového okamžiku. Tedy věci, co na internetu (a ostatně i ve světě z masa a kostí) letí a mají krátkou životnost. Co bylo na TikToku trendem před pár týdny, po tom už dnes neštěkne ani pes, ale v okamžiku největšího věhlasu vás může vynést až do „For you“ a získat vám řadu srdíček. Takovýmito nestálými prvky je zvuk v pozadí a tzv. challenge. K tomu se však ještě dostaneme.
Hitparáda jako jedna z ingrediencí
Hudba v pozadí patří mezi klíčové ingredience receptu na příspěvek ve „For you“. Pokud použijete skladbu, která je momentálně velmi oblíbená a boří žebříčky hitparád po celém světě, výrazně se zvýší pravděpodobnost, že se váš příspěvek zobrazí více uživatelům. Stejného efektu dosáhnete s jiným momentálně populárním zvukem nebo jinou zvukovou stopou. Kouzlo internetového okamžiku.
#challenge
Velmi výrazným populárním, avšak pomíjivým prvkem TikToku jsou tzv. challenge (česky výzvy). Uživatelé denně vymýšlí nové koncepty a přináší na TikTok nové nápady, z nichž se některé uchytí a stanou se živnou půdou pro předělávky – voilà, zrodila se nová challenge.
Uživatelé napříč TikTokem pak vytváří různá videa v rámci jednoho konceptu. (Například v poslední době byl populární formát „co bych si oblékl, kdybych byl postavičkou z kresleného seriálu“ – jednotliví tvůrci ukazovali kombinace oblečení pro různé příležitosti, do kterých by se jejich postavička dostala, a v pozadí hrála jednotná hudba. Nebo existuje tzv. #wipeitchallenge – tvůrce myje zrcadlo a mezi tahy rukou se v odrazu v zrcadle mihne jeho alter ego, jiné já, cokoliv na tento způsob. Nepopiratelným plusem tohoto konceptu je obrovské kvantum čerstvě umytých zrcadel po celém širém světě.) Videa, která se zapojují do podobných aktuálních výzev a jsou označena hashtagem, se kterým se daná výzva pojí, mají opět velkou šanci dostat se do „For you“.
@jeremylynchofficial That’s the last time I use that cloth... 😳##wipechallenge ##wipeitdownchallenge ##tiktokviral
♬ Wipe It Down - BMW KENNY
Silné drobnosti
Chytrým tahem je také napsat do popisku příspěvku nějakou otázku pro diváky, kteří vaše video uvidí. Příspěvek, který má hodně komentářů, je TikTokem více propagován. Zeptejte se vašich diváků, v jakém znamení jsou narození, požádejte je, aby v komentáři označili svého nejlepšího kamaráda, dotažte se, jaký je jejich oblíbený sitcom. Jednak se od nich můžete něco pěkného dovědět, druhak se zvýší pravděpodobnost, že se vaše video dostane k většímu počtu uživatelů.
Nezapomeňte na hashtagy!
Posledním činem, který můžete vykonat pro váš příspěvek, je osazení klipu správnými hashtagy. Pokud se vaše video zapojuje do nějaké výzvy, nezapomeňte k němu přidat hashtag, který tato výzva používá. Abyste svůj příspěvek dostali do „For you“, může vám také pomoct označení hashtagy #foryou, #fy nebo #fypage.
Co říct závěrem? Bavte se a užívejte kouzlo okamžiku. A co víc, pokud se budete držet výše zmíněných pravidel, vaše šance dostat se do „For you“ určitě vzroste.
Co si můžete
přečíst?
Štítky
- Airbnb
- Apple
- Black Friday
- BlackBerry
- Clubhouse
- Cookies
- Domény
- Doprava
- DuckDuckGo
- Emoji
- Fitbit
- Fotobanky
- Google+
- Huawei
- LG
- Licence
- Messenger
- Microsoft
- Netflix
- OpenCart
- Petr píše
- Platební brány
- Prohlížeče
- QR kód
- Realme
- Samsung
- Seznam.cz
- Šicí stroje Strima
- Smartphony
- Spotify
- Startujeme weby
- Telegram
- Tesla
- TikTok
- Tinder
- Uber
- Vizitky
- Windows
- WordPress
- Xiaomi
- YouTube
- Zynn
Archiv
- Leden 2024
- Leden 2023
- Prosinec 2022
- Srpen 2022
- Květen 2021
- Duben 2021
- Březen 2021
- Únor 2021
- Prosinec 2020
- Listopad 2020
- Říjen 2020
- Září 2020
- Srpen 2020
- Červenec 2020
- Červen 2020
- Květen 2020
- Duben 2020
- Březen 2020
- Únor 2020
- Leden 2020
- Prosinec 2019
- Listopad 2019
- Říjen 2019
- Září 2019
- Srpen 2019
- Červenec 2019
- Červen 2019
- Květen 2019
- Duben 2019
- Březen 2019
- Únor 2019
- Leden 2019
- Prosinec 2018
- Listopad 2018
- Říjen 2018
- Září 2018
Bezplatná konzultace zdarma. To je konzultace, za kterou se neplatí.
Kontaktujte násAbychom náš web mohli dále vylepšovat, sbíráme cookies. Nemusíte se ničeho bát, podívejte se. Souhlasíte?