Jak být úspěšný na TikToku?
- 20. 06. 2019
- Podnikatelské postřehy
Nejstahovanější appka a zároveň sociální síť, která chce své publikum pořádně pobavit. Tušíte, o čem je řeč? Ano, správně, jde o TikTok. Tato platforma má přes 500 miliónů aktivních uživatelů měsíčně. Ptáte se, jak zní recept na TikTokový úspěch?
Odpíchněte se od cíle a vize
V minulém článku jsme vám Tiktok představili pěkně od hlavy až k patě. Tentokrát přišel čas odhalit knowhow, jak se na této platformě stát sakumprásk úspěšným influencerem. Tedy s pevnou základnou followerů, hromadami lajků i potencionální možností monetizace vaší tvorby. Pro začátek zkuste popřemýšlet a zodpovědět si tyto otázky – jaký máte cíl? S jakou vizí chcete pracovat? Co chcete lidem prezentovat? Anebo jaká je vaše cílová skupina? Když v tomhle budete mít jasno, máte napůl vyhráno.
Profil jako hlavní vizitka
Krokem číslo jedna je založit si účet. Hotovo? Tak přejdeme k jeho vyplnění. Váš úkol zní vytvořit atraktivní profil, kterému budou všichni potencionální fanoušci chtít dát Follow. Proto vezměte telefon do ruky, protože začínáme s vaší TikTokovou kariérou.
Pravidla jsou jednoduchá, ale už teď byste měli pracovat s tím, jaký cíl jste si předsevzali, a tomu profil přizpůsobit. Obecně platí následující.
- Dejte si záležet s výběrem uživatelského jména i profilové fotky.
- Bio by mělo být heslovité, výstižné a oslovující. Taky přidejte nějaké ty smajlíky.
- Pozor, nevkládejte příliš mnoho textu. To by lidi odradilo.
Do první fáze také neodmyslitelně patří váš osobní průzkum této sociální sítě. Dejte tomu klidně týden nebo dva. Zjistíte, co je právě aktuální. Načerpáte inspiraci a budete se mít od čeho odrazit do startu.
„Na TikTok patří kreativní obsah.“ Nojo, ale co tím myslí?
Hlavní efekt, který bývá na TikToku používán při tvorbě videí, se nazývá lip-sync, tedy synchronizace hudby s pohybem rtů. To nějakou dobu lidi dost bavilo. Ale teď by pouze produkcí takového obsahu bylo těžké prorazit. (Avšak občas ho do fronty klidně zařaďte). Proto zkuste nažhavit mozkové buňky a zkuste něco vymyslet. Ovládáte parkour? Slow motionem skoku ze střechy rozhodně upoutáte. Od malička tančíte? Roztancujte se před kamerou! Jste rozený komik? No, tak na co ještě čekáte? Prostě tvořte to, v čem jste pevní v kramflecích. Vyberte jednu oblast a poskytněte svým fanouškům konzistentnost. Ale pamatujte, vždy musíte lidi buď bavit, nebo jim nabídnout jinou přidanou hodnotu.
A nešlo by to bez tzv. challenges (česky výzvy). Ptáte se, o co jde? TikTokeři opakují jednu scénku pořád dokola, ale přidávají tam svoji kreativitu. Pozor, nepleťte si je s kopírováním! Tyto trendy vytváří komunita. Zapojením do výzev dokážete vytěžit zase o něco víc followerů a zároveň zviditelnit svůj profil, protože je to opravdu masová záležitost. Takže jeďte trendy a svezte se po nich k úspěchu. Pokud vám dojdou nápady, můžete zkusit spolupráci s jinými uživateli při tvorbě společného videa. (Tady platí, že většinou oslovujete takové lidi, kteří mají podobný počet sledujících.) Anebo sdílejte příspěvky jiných influencerů, která jsou oblíbená. Tím v očích svých fanoušků taky povyrostete.
Bez správných hashtagů ani ránu
I když vytvoříte skvělé video, ještě nemáte vyhráno. Musíte jej patřičně označit #hashtagy, aby je vůbec někdo našel. Udělejte si průzkum těch, které zrovna nejvíc letí, ještě před samotným natáčením. Tak vaše příspěvky dostanou více lajků, budou mít větší dosah a vy pak dostanete víckrát Follow. Existuje řada nástrojů, kde zjistíte nejčastější hashtagy. Nebo tady máte rovnou tu nejlepší třicítku, která u TikTokerů boduje.
Buďte aktivní a sociální
Sociální sítě vyžadují notnou dávku pozornost a TikTok není výjimkou. Naopak s tím, jaký zažívá rozmach, je možná ještě náročnější. Praská ve švech uživateli, kteří chtějí lajkovat vaše videa a sázet komenty pod příspěvky. Čím větší základnu fanoušků máte, tím více času do ní musíte investovat. Co to znamená? Videa zveřejňujte pravidelně. Pokud je váš profil ještě v plenkách, nemá cenu postovat deset příspěvků denně. Z počátku může být ideální interval třeba jeden za den. Ale pozor, nezaspěte na vavřínech! Váš profil může vyrůst z ničeho během pár týdnů, když ho správně uchopíte. Platí: Tvořit, tvořit, tvořit.
Taky se poctivě starejte o své fanoušky, odpovídejte jim. Tak svůj účet vyzvednete na osobní úroveň, která vaše followery osloví. Lajkujte, sledujte nebo komentujte také tvorbu ostatních. Buďte součástí komunity. Pokud máte rozjeté jiné sociální sítě, můžete tam své TikTokové příspěvky prosdílet. Tím je dostanete ještě před větší publikum.
Z naší strany zní výhled do budoucna TikToku optimisticky. Vývojáři podle všeho právě testují zařazení reklam. Jakmile je spustí, nalijí se tam marketéři a profily budou mít mnohem vyšší hodnotu. Proto nastal nejvyšší čas na tom svém začít pracovat.
Co si můžete
přečíst?
Štítky
- Airbnb
- Apple
- Black Friday
- BlackBerry
- Clubhouse
- Cookies
- Domény
- Doprava
- DuckDuckGo
- Emoji
- Fitbit
- Fotobanky
- Google+
- Huawei
- LG
- Licence
- Messenger
- Microsoft
- Netflix
- OpenCart
- Petr píše
- Platební brány
- Prohlížeče
- QR kód
- Realme
- Samsung
- Seznam.cz
- Šicí stroje Strima
- Smartphony
- Spotify
- Startujeme weby
- Telegram
- Tesla
- TikTok
- Tinder
- Uber
- Vizitky
- Windows
- WordPress
- Xiaomi
- YouTube
- Zynn
Archiv
- Leden 2024
- Leden 2023
- Prosinec 2022
- Srpen 2022
- Květen 2021
- Duben 2021
- Březen 2021
- Únor 2021
- Prosinec 2020
- Listopad 2020
- Říjen 2020
- Září 2020
- Srpen 2020
- Červenec 2020
- Červen 2020
- Květen 2020
- Duben 2020
- Březen 2020
- Únor 2020
- Leden 2020
- Prosinec 2019
- Listopad 2019
- Říjen 2019
- Září 2019
- Srpen 2019
- Červenec 2019
- Červen 2019
- Květen 2019
- Duben 2019
- Březen 2019
- Únor 2019
- Leden 2019
- Prosinec 2018
- Listopad 2018
- Říjen 2018
- Září 2018
Marketing u nás dělají inženýři. Je to přece market-ing. Tak mrkněte, co dokážeme.
Chci marketingAbychom náš web mohli dále vylepšovat, sbíráme cookies. Nemusíte se ničeho bát, podívejte se. Souhlasíte?