• Domů
  • Blog
  • Instagram přidává novou funkci. Pomoci by měla menším podnikům
Instagram přidává novou funkci. Pomoci by měla menším podnikům

Instagram přidává novou funkci. Pomoci by měla menším podnikům

  • 29. 04. 2020
  • Podnikatelské postřehy

Dnešní situace není pro malé podniky vůbec jednoduchá. Pandemie jim znatelně omezila činnost, což vedlo k menším ziskům. Ačkoli vláda usiluje, aby negativní dopady firmám co nejvíce usnadnila, přece jen to některým nemusí stačit. Pomocnou ruku nyní podává také Instagram.

Nové funkce nejen ve Stories

Instagram přichází s novinkami poměrně často. Některým lidem oblíbená sociální síť zajišťuje slušný měsíční výdělek, jiní Instagram využívají jen na zahnání nudy či zpříjemnění volné chvíle. Během pandemie vývojáři přidali celou řadu novinek, jak své uživatele zabavit a dodat jim pocit, že se vlastně nic neděje. Obzvláště vyniká například Co-Watching, což je zábavná funkce, při níž dojde k zahájení videochatu s přáteli. Nic nového, že? Až na možnost přímo během tohoto povídání sdílet fotografie či videa. Autor tak není ochuzen o prvotní reakci svého blízkého na svůj příspěvek.

Funkce cílící především na pomoc středních a malých podniků zasažených pandemií najdeme v Instagram Stories. Přístupné jsou zatím pouze majitelům účtů sídlících ve Spojených státech a Kanadě, ostatní země se jej ale mají dočkat v průběhu několika následujících týdnů. A jak to tedy podnikům pomůže? Díky novým nálepkám firmy budou moci lépe propagovat své dárkové poukázky, objednávkové formuláře či finanční sbírky.

Samolepky, to je to oč tu běží

Mezi novými samolepkami najdeme například Objednat jídlo. Po kliknutí dojde k zobrazení on-line formuláře restaurace, která v důsledku pandemie přišla o zakázky a potřebuje tak v těžké době pomoct. Podobně slouží i další nálepka s dárkovým poukazem. Ta má uživatelům umožnit jednoduše podpořit jejich oblíbený podnik (díky nákupu voucheru). Nechybí ani dárcovská položka, s jejíž pomocí dojde k výraznému usnadnění vkládání příspěvků do finančních sbírek.

Bude to stačit?

Ačkoli je záměr jistě šlechetný, tyto dodatečné zisky se stěží dají srovnat s těmi, které by společnosti měly za normálních „nekoronovirových“ podmínek. Samozřejmě bude nyní záležet na kreativitě každé firmy, jak se s danou situací popere a zda přežije. Snad jim tyto nové možnosti výdělku, které Instagram nabízí, alespoň trochu pomohou.

O autorovi
Soňa Hlaváčová
Soňa Hlaváčová Redaktorka

„Milovnice cestování, přírody a zvířat. Především psů a procházek s nimi. Důležitá je pro mne rodina, přátelství a radost z toho, co dělám. Psaní mě prostě baví. Řídím se podle životního motta: V jednoduchosti je síla.“