Instagram – Jak na rozměry fotografií?
- 04. 10. 2019
- Podnikatelské postřehy
Celá jedna miliarda. Takovým počtem aktivních uživatelů se pyšní sociální síť Instagram, která zažívá epochální růst. Funguje na principu sdílení fotografií a videí. Díky silnému publiku je tato síť hojně využívaným marketingovým nástrojem společností. Proto jsme si pro vás připravili článek o tom, jaké rozměry fotografií Instagram podporuje.
Na začátku všeho byl čtverec
Když Instagram začínal sbírat své uživatele, nalákal je na čtvercový formát fotografií. Spoluzakladatel sítě Kevin Systrom výběr vysvětlil tak, že z počátku museli vyčnívat mezi ostatními. Navíc čtvercový rozměr příspěvků ve feedu (tedy při zobrazení přehledu všech příspěvků uživatele v pravidelné mřížce) vypadal jednoduše dobře. Jakmile si tvůrci začali být jistí v kramflecích, upustili od striktního čtverečkování a dali uživatelům na výběr i z jiných velikostí fotografií a videí. Instagram tedy nabízí následující rozměry. Vybírat lze podle tří orientací obrázků. Je to čtvercová, vertikální (portrétová) či horizontální (pro fotografie krajiny).
Vypadá dobře ve feedu
Čtvercový formát má 1080 x 1080 pixelů, tedy zůstává zachován poměr stran 1:1. Vyplatí se, jelikož fotografie ve feedu se zbytečně neořízne, protože ten sám tvoří pravidelné čtverce. Váš profil je potom na první pohled atraktivnější díky tomu, že náhled fotografií nebude nijak zdeformovaný.
Zabere nejvíce prostoru
Portrétový formát má 1080 x 1350 pixelů, což se rovná poměru 4:5. Tyto vertikálně orientované rozměry vám nabízejí největší prostor, kterým můžete zaujmout pozornost uživatelů. Zabírají totiž nejvíce jejich obrazovky. A proto bývá právě portrétový formát oblíbeným nástrojem marketérů, kteří chtějí svůj produkt co nejvíce zviditelnit.
Ještě na šířku
Pro krajinový rozměr Instagram nabízí velikost 1080 x 566 pixelů, což představuje poměr 1,91:1. Takže dokážete zachytit krásy přírody pěkně v její celé šíři, aniž byste se museli něčím omezovat. A navíc s příchodem této velikosti je pro všechny mnohem jednodušší nacpat na tuto síť skupinovou fotografii. (Uuuf, taky jste si tak oddechli?)
A Stories?
Stories, které Instagram nenápadně obkoukal od Snapchatu, jsou velmi oblíbená. Ale pozor, tady se setkáte s úplně jinou písničkou, tedy s formátem – 1080 x 1920 pixelů v poměru 9:16. To představuje velikost celé obrazovky vašeho chytrého telefonu ve vertikální poloze.
A pamatujte, ideální je fotografie na Instagram nahrávat v co nejvyšší kvalitě. Zaručíte si tak pojistku do budoucna, kdy se bude zlepšovat kvalita nových displejů, a vaše fotky jen tak nevyjdou z módy.
Co si můžete
přečíst?
Štítky
- Airbnb
- Apple
- Black Friday
- BlackBerry
- Clubhouse
- Cookies
- Domény
- Doprava
- DuckDuckGo
- Emoji
- Fitbit
- Fotobanky
- Google+
- Huawei
- LG
- Licence
- Messenger
- Microsoft
- Netflix
- OpenCart
- Petr píše
- Platební brány
- Prohlížeče
- QR kód
- Realme
- Samsung
- Seznam.cz
- Šicí stroje Strima
- Smartphony
- Spotify
- Startujeme weby
- Telegram
- Tesla
- TikTok
- Tinder
- Uber
- Vizitky
- Windows
- WordPress
- Xiaomi
- YouTube
- Zynn
Archiv
- Leden 2024
- Leden 2023
- Prosinec 2022
- Srpen 2022
- Květen 2021
- Duben 2021
- Březen 2021
- Únor 2021
- Prosinec 2020
- Listopad 2020
- Říjen 2020
- Září 2020
- Srpen 2020
- Červenec 2020
- Červen 2020
- Květen 2020
- Duben 2020
- Březen 2020
- Únor 2020
- Leden 2020
- Prosinec 2019
- Listopad 2019
- Říjen 2019
- Září 2019
- Srpen 2019
- Červenec 2019
- Červen 2019
- Květen 2019
- Duben 2019
- Březen 2019
- Únor 2019
- Leden 2019
- Prosinec 2018
- Listopad 2018
- Říjen 2018
- Září 2018
Marketing u nás dělají inženýři. Je to přece market-ing. Tak mrkněte, co dokážeme.
Chci marketingAbychom náš web mohli dále vylepšovat, sbíráme cookies. Nemusíte se ničeho bát, podívejte se. Souhlasíte?