Co je TikTok? K čemu slouží a jak ho marketingově využít?
- 19. 05. 2019
- Podnikatelské postřehy
Víte, která sociální síť právě sbírá stovky miliónů uživatelů a boří tak všechny statistiky? Je to TikTok – aplikace, kde se krátkými videi baví teenageři i dospělí. Funguje pouze dva roky, ale už si získala rekordních 800 miliónů aktivních uživatelů měsíčně po celém světě (údaj k 7/2020). Podívejme se, jaké marketingové možnosti nabízí.
Cože, tikťak? Ne, TikTok!
Ještě jste o něm neslyšeli? Nevadí – dámy a pánové, představujeme vám TikTok, aplikaci, která slouží ke sledování, vytváření a sdílení krátkých videí. Jak moc krátkých? Od tří do patnácti sekund. Co je na nich tak světoborného? Kromě toho, že appka není nijak zpoplatněna, řada kritiků ji oceňuje proto, že se jí podařilo na sociální sítě nalít zpět zábavu. A lidé ji hltají plnými doušky jako by roky trpěli žízní. Většina videí používá tzv. lip-sync, tedy efekt synchronizace hudby s pohybem rtů – proto na TikToku umí zpívat opravdu každý. Uživatelé zveřejňují videa, kde tančí, zpívají nebo tvoří další kreativní obsah.
Odkud vítr vane?
Majitelem rostoucí sociální sítě je čínská společnost ByteDance, která ji vypustila na své domovské půdě pod jménem Douyin v září 2016. Tam si během roku získala přes 100 miliónů uživatelů, proto přišel čas poslat ji do světa, ale už jako TikTok. O dva měsíce později byl sloučen s aplikací Musical.ly, což vytvořilo neochvějné základy videové komunity. (TikTok tak získal 200 milionů registrovaných účtů z Musical.ly.) Plody sklízí právě teď. Za první čtvrtletí roku 2019 byl vyhodnocen nejstahovanější aplikací. A stahuje se dál…
Přímá inzerce?
Většina sociálních sítí nabízí určitou formu monetizace. Jak si vede TikTok? Co se týká přímého umístění reklamy, které dnes už bývá běžnou praxí, je u nás zatím spíše ticho po pěšině. Nebo ticho před bouří? Podle všeho vývojáři sociální síť postupně připravují na možnost inzerce. Prvním důkazem testování reklamních kampaní v USA může být twitterový příspěvek jednoho z uživatelů zveřejněný koncem ledna. Ale i čeští uživatelé aplikace sem tam upozorňují, že se jim před očima mihla reklama. Vše říkající odpovědí je webová stránka nachystaná k příjmu reklam. Placená inzerce už běží třeba v Japonsku nebo na původním čínském Douyinu. Všechny indicie tedy napovídají tomu, že se TikTok marketérům opravdu otevře. Otázkou zůstává: kdy to bude?
Think this is the first real ad campaign I’ve seen on @tiktok_us. @kerrymflynn pic.twitter.com/zt3JcSYCz0
— chris harihar (@chrisharihar) January 26, 2019
Využít influencera nebo být jedním z nich?
Vaši značku můžete spojit s nějakým uživatelem, který má dostatek sledujících. Ten může výrobek, značku, restauraci nebo třeba událost dostat k lidem prostřednictvím svých videí. Účinnost tzv. influencer marketingu je odhadována jako vysoká. Především kvůli mase zájmu, která každým okamžikem roste.
Anebo se můžete chopit příležitosti – kameru namířit na sebe! Teď je ta nejlepší doba založit si profil, vytvářet kvalitní obsah a získat základnu sledujících. Výhoda aplikace spočívá v jednoduchosti zpracování příspěvků, které chcete zveřejňovat, oproti třeba takovému YouTube, kde se bez dovednosti stříhání videí nehnete, nebo oproti Instagramu, tam byste měli mít alespoň základní fotografické schopnosti i vybavení. Po registraci najdete snadné rozhraní, ve kterém můžete tvořit vlastní videa. Díky množství efektů, filtrů či animací máte neomezené pole působnosti a fantazii se tady meze opravdu nekladou. TikTok zažívá zlaté časy, takže pokud chcete uspět, nepromarněte svoji šanci.
Může to být běh na dlouhou trať, dokonce budete muset zapojit trošku kreativity, ale odměna bude sladká. Kromě toho, že dokážete propagovat svoji vlastní značku nebo výrobky jiných, aplikace obsahuje program virtuálních darů, kde vám fanoušci posílají tzv. placené smajlíky při živém streamu. Čím větší oblibě se budete těšit, tím více korunek vám naskáče do TikTokové peněženky. Do startu vám můžeme dát jednu radu. Rozmyslete se, jestli chcete upoutat jen české publikum, nebo zda vás zajímá i zahraniční scéna. S anglickým profilem totiž budete mít vždy mnohem větší dosah.
Trendy přicházejí a odcházejí. Jak dlouho bude tato sociální síť růst? Asi dokud nepřijde něco lepšího. Každopádně zatím uživatelé utíkají od dinosaurů, jako třeba Facebook, a užívají si lehkost TikToku.
Co si můžete
přečíst?
Štítky
- Airbnb
- Apple
- Black Friday
- BlackBerry
- Clubhouse
- Cookies
- Domény
- Doprava
- DuckDuckGo
- Emoji
- Fitbit
- Fotobanky
- Google+
- Huawei
- LG
- Licence
- Messenger
- Microsoft
- Netflix
- OpenCart
- Petr píše
- Platební brány
- Prohlížeče
- QR kód
- Realme
- Samsung
- Seznam.cz
- Šicí stroje Strima
- Smartphony
- Spotify
- Startujeme weby
- Telegram
- Tesla
- TikTok
- Tinder
- Uber
- Vizitky
- Windows
- WordPress
- Xiaomi
- YouTube
- Zynn
Archiv
- Leden 2024
- Leden 2023
- Prosinec 2022
- Srpen 2022
- Květen 2021
- Duben 2021
- Březen 2021
- Únor 2021
- Prosinec 2020
- Listopad 2020
- Říjen 2020
- Září 2020
- Srpen 2020
- Červenec 2020
- Červen 2020
- Květen 2020
- Duben 2020
- Březen 2020
- Únor 2020
- Leden 2020
- Prosinec 2019
- Listopad 2019
- Říjen 2019
- Září 2019
- Srpen 2019
- Červenec 2019
- Červen 2019
- Květen 2019
- Duben 2019
- Březen 2019
- Únor 2019
- Leden 2019
- Prosinec 2018
- Listopad 2018
- Říjen 2018
- Září 2018
Neradi čtete?
Nevadí.
Přijďte k nám
a my Vám články přečteme.
Abychom náš web mohli dále vylepšovat, sbíráme cookies. Nemusíte se ničeho bát, podívejte se. Souhlasíte?