Co je feed na Instagramu?
- 20. 07. 2020
- Podnikatelské postřehy
Jste-li na sociálních sítích nováček, ze všech stran se na vás valí nejspíš spousta slov, kterým nemusíte rozumět. A nebo začátečníkem být nemusíte a jen chcete správně pochopit jednotlivé pojmy. No, potom je tento článek přímo pro vás, respektive společně si vysvětlíme jednu z populárních otázek: co je to ten feed na Instagramu.
Noviny na míru
Feed (nebo též česky kanál) na Instagramu je ve zkratce to, co se vám zobrazí, když spustíte instagramovou aplikaci. Jeho základem jsou nejnovější příspěvky účtů, které sledujete. Fotky z dovolené vašich kamarádů, novinky ze zpravodajských profilů a profesionální obsah hollywoodských celebrit. Ukáže se vám zkrátka všechno, co vámi sledované profily zveřejnily od té doby, kdy jste Instagram navštívili naposledy. Mezi tyto příspěvky je míchán sponzorovaný reklamní obsah, který cílí přímo na vás a je vybrán tak, aby se zvýšila pravděpodobnost, že vás reklama zaujme. Celé to připomíná noviny, do kterých jste si vybrali osobnosti a témata a které nevychází denně, ale obnovují se pokaždé, když je otevřete.
Zajímavé má přednost
Pozornost vzbuzuje otázka, v jakém pořadí vám aplikace příspěvky zobrazí. Dříve byly příspěvky v osobním kanálu seřazeny chronologicky, to se však změnilo. Nejspíš vás nepřekvapí, že řazení fotek je nyní řízeno algoritmem, který pracuje s vašimi předchozími interakcemi. Vývojáři sami tvrdí, že pro rozhodování, co je pro vás nejrelevantnější, používají tři signály: pravděpodobnost, že vás bude daný obsah zajímat, datum zveřejnění příspěvku a předchozí interakci s člověkem, který příspěvek zveřejnil. V praxi to vypadá následovně. Když algoritmus vyhodnotí, že na sociální síti vyhledáváte například fotky zvířátek (dáváte jim lajky a trávíte nad podobnými příspěvky hodně času) a chodíte se kochat na profil, který tyto fotografie sdílí, nové příspěvky daného profilu se vám budou zobrazovat ve feedu na prvních místech. To ale neznamená, že příspěvky jiných účtů, o které se nezajímáte tak intenzivně, neuvidíte – Instagram upravuje pouze pořadí, ale žádné fotografie před vámi neskrývá.
Aplikace je tedy nakrmena vašimi daty, přesně ví, co vás zajímá nejvíce, a umí tyto informace použít. Na základě těchto interakcí též vybírá již zmiňovanou reklamu cílenou speciálně na vás. Znovu to připomíná ony noviny, které jsou ušity na míru – nejdůležitější a nejpoutavější obsah obsadí titulní stranu, zbytek se rozloží za něj a celé je to proloženo inzercí.
Není feed jako feed
Ačkoliv Instagram definuje onen pojem jako popsaný kanál příspěvků, populární slovíčko se vžilo ještě v druhém významu. Používají ho zběhlejší uživatelé pro označení své osobní nástěnky, kterou tvoří jejich vlastní příspěvky. Váš osobní feed si můžete zobrazit v mobilní aplikaci Instagramu v kartě, která je označena vaší profilovou fotografií. Díky svému designu a rozložení (fotografie se skládají do řad po třech) se také označuje slovem „grid“ (což v angličtině znamená „mřížka“). Profesionální influenceři dávají důraz na estetiku své nástěnky a snaží se, aby vznikal vizuálně sjednocený celek (například používáním stejných barevných filtrů a nahráváním podobných fotek). Běžný uživatel, který například přidává fotky z výletů a nestojí o vysoký počet sledujících, si však nad barvami ve svém gridu nemusí lámat hlavu.
Podtrženo sečteno
Co je to tedy feed na Instagramu? Toto slovo se používá ve dvou významech, což může být trochu matoucí. V prvním významu jde o vaši zeď, kam vám algoritmus umisťuje příspěvky, které vás zajímají. V druhém případě toto slovo označuje vámi nahrané fotografie a to, jak tyto příspěvky vypadají při pohledu „shora“. Ať už ho uslyšíte v jakémkoliv slova smyslu, doufám, že teď už vám nebude cizí.
Co si můžete
přečíst?
Štítky
- Airbnb
- Apple
- Black Friday
- BlackBerry
- Clubhouse
- Cookies
- Domény
- Doprava
- DuckDuckGo
- Emoji
- Fitbit
- Fotobanky
- Google+
- Huawei
- LG
- Licence
- Messenger
- Microsoft
- Netflix
- OpenCart
- Petr píše
- Platební brány
- Prohlížeče
- QR kód
- Realme
- Samsung
- Seznam.cz
- Šicí stroje Strima
- Smartphony
- Spotify
- Startujeme weby
- Telegram
- Tesla
- TikTok
- Tinder
- Uber
- Vizitky
- Windows
- WordPress
- Xiaomi
- YouTube
- Zynn
Archiv
- Leden 2024
- Leden 2023
- Prosinec 2022
- Srpen 2022
- Květen 2021
- Duben 2021
- Březen 2021
- Únor 2021
- Prosinec 2020
- Listopad 2020
- Říjen 2020
- Září 2020
- Srpen 2020
- Červenec 2020
- Červen 2020
- Květen 2020
- Duben 2020
- Březen 2020
- Únor 2020
- Leden 2020
- Prosinec 2019
- Listopad 2019
- Říjen 2019
- Září 2019
- Srpen 2019
- Červenec 2019
- Červen 2019
- Květen 2019
- Duben 2019
- Březen 2019
- Únor 2019
- Leden 2019
- Prosinec 2018
- Listopad 2018
- Říjen 2018
- Září 2018
Bezplatná konzultace zdarma. To je konzultace, za kterou se neplatí.
Kontaktujte násAbychom náš web mohli dále vylepšovat, sbíráme cookies. Nemusíte se ničeho bát, podívejte se. Souhlasíte?